Anksiyete-Kaygı Problemleri Tedavisi

2. Anksiyete-Kaygı Problemleri Tedavisi

Anksiyete-Kaygı Problemi Nedir

Kişinin; sürekli, aşırı ve durumla uygun olmayan bir endişe durumu yaşamasıdır. Bu endişe gerçek sorunlarla orantısız bir biçimde hissedilir. Aşırı endişe, kişinin günlük yaşamını olumsuz yönde etkiler ve hatta olağan yaşam etkinliklerini sürdürmesini engeller.

Anksiyete, vücudunuzun strese verdiği doğal tepkidir. Bu, ne olacağına dair bir korku veya endişe hissi. Okulun ilk günü, bir iş görüşmesine gitmek veya bir konuşma yapmak çoğu insanın korkulu ve gergin hissetmesine neden olabilir.

Ancak anksiyete duygularınız aşırı ise, altı aydan uzun sürüyorsa ve hayatınızı etkiliyorsa, anksiyete bozukluğunuz olabilir.

Anksiyete bozuklukları nelerdir?

Yeni bir yere taşınmak, yeni bir işe başlamak veya bir sınava girmek konusunda endişeli olmak normaldir. Bu tür bir anksiyete tatsızdır, ancak sizi daha çok çalışmaya ve daha iyi bir iş çıkarmaya motive edebilir. Sıradan anksiyete, gelip giden, ancak günlük yaşamınızı etkilemeyen bir duygudur.

Bir anksiyete bozukluğu durumunda, korku hissi her zaman yanınızda olabilir. Yoğun ve bazen zayıflatıcıdır.

Bu tür bir endişe, zevk aldığınız şeyleri yapmayı bırakmanıza neden olabilir. Aşırı durumlarda, bir asansöre girmenizi, karşıdan karşıya geçmenizi ve hatta evinizden çıkmanızı engelleyebilir. Tedavi edilmezse, endişe daha da kötüleşecektir.

Anksiyete bozuklukları, duygusal bozukluğun en yaygın şeklidir ve herhangi bir yaştaki herkesi etkileyebilir.

Anksiyete bozuklukları türleri nelerdir?

Anksiyete, birçok farklı bozukluğun önemli bir parçasıdır. Bunlar şunları içerir:

• panik bozukluğu : beklenmedik zamanlarda tekrarlayan panik ataklar yaşamak. Panik bozukluğu olan bir kişi bir sonraki panik ataktan korkarak yaşayabilir.
  • fobi : belirli bir nesne, durum veya faaliyetten aşırı korku
  • sosyal anksiyete bozukluğu : sosyal durumlarda başkaları tarafından yargılanma korkusu
  • obsesif-kompulsif bozukluk : belirli, tekrarlanan davranışlar sergilemenize yol açan tekrarlayan irrasyonel düşünceler
  • ayrılık anksiyetesi bozukluğu : evden veya sevdiklerinden uzakta olma korkusu
  • hastalık anksiyete bozukluğu : sağlığınızla ilgili kaygı (eski adıyla hipokondri)
  • travma sonrası stres bozukluğu : travmatik bir olayın ardından anksiyete

Endişenin belirtileri nelerdir?

Anksiyete, onu yaşayan kişiye bağlı olarak farklı hisseder. Duygular midenizdeki kelebeklerden hızlı kalp atışlarına kadar değişebilir. Zihninizle bedeniniz arasında bir kopukluk varmış gibi kontrolden çıkmış hissedebilirsiniz.

İnsanların anksiyete deneyimledikleri diğer yollar arasında kabuslar, panik ataklar ve acı veren düşünceler veya kontrol edemediğiniz anılar bulunur. Genel bir korku ve endişe hissine sahip olabilirsiniz veya belirli bir yer veya olaydan korkabilirsiniz.

Genel kaygı belirtileri şunları içerir:

• artan kalp atış hızı
  • hızlı nefes alma
  • huzursuzluk
  • odaklanmada zorluk
  • uykuya dalmada zorluk

Anksiyete belirtileriniz bir başkasınınkinden tamamen farklı olabilir. Bu nedenle, kaygının kendini gösterebileceği tüm yolları bilmek önemlidir.

Anksiyete krizi nedir?

Anksiyete krizi, ezici bir endişe, endişe, sıkıntı veya korku hissidir. Çoğu insan için, bir anksiyete krizi yavaş yavaş gelişir. Stresli bir olay yaklaştıkça daha da kötüleşebilir.

Anksiyete atakları büyük ölçüde değişebilir ve semptomlar bireyler arasında farklılık gösterebilir. Bunun nedeni, anksiyetenin birçok belirtisinin herkesin başına gelmemesi ve zamanla değişebilmesidir.

Bir anksiyete atağının yaygın semptomları şunları içerir:

• baygınlık veya baş dönmesi hissi
  • nefes darlığı
  • kuru ağız
  • terlemek
  • titreme veya sıcak basması
  • endişe ve endişe
  • huzursuzluk
  • sıkıntı
  • korku
  • uyuşma veya karıncalanma

Panik atak ve anksiyete atağı bazı ortak semptomları paylaşır, ancak bunlar aynı değildir.

Kaygıya ne sebep olur?

Araştırmacılar, kaygının kesin nedeninden emin değiller. Ancak, muhtemelen bir faktör kombinasyonu rol oynar. Bunlar, genetik ve çevresel faktörlerin yanı sıra beyin kimyasını içerir.

Ayrıca araştırmacılar, beynin korkuyu kontrol etmekten sorumlu alanlarının etkilenebileceğine inanıyor.

Güncel anksiyete araştırması, beynin kaygı ile ilgili kısımlarına daha derin bir bakış atıyor.

Kaygıyı teşhis eden testler var mı?

Tek bir test kaygıyı teşhis edemez. Bunun yerine, bir anksiyete teşhisi uzun bir fiziksel muayene, akıl sağlığı değerlendirmeleri ve psikolojik anketler sürecini gerektirir.

Bazı doktorlar, yaşadığınız semptomlara katkıda bulunabilecek altta yatan tıbbi durumları dışlamak için kan veya idrar testleri de dahil olmak üzere fizik muayene yapabilirler.

Doktorunuzun yaşadığınız anksiyete düzeyini değerlendirmesine yardımcı olmak için birkaç anksiyete testi ve ölçeği de kullanılır.

Anksiyete tedavileri nelerdir?

Anksiyete teşhisi konulduktan sonra, doktorunuzla tedavi seçeneklerini keşfedebilirsiniz. Bazı insanlar için tıbbi tedavi gerekli değildir. Yaşam tarzı değişiklikleri semptomların üstesinden gelmek için yeterli olabilir.

Orta veya ağır vakalarda tedavi, semptomların üstesinden gelmenize ve daha yönetilebilir bir günlük yaşam sürmenize yardımcı olabilir.

Anksiyete tedavisi iki kategoriye ayrılır: psikoterapi ve ilaç tedavisi. Bir terapist veya psikologla buluşmak, anksiyete ortaya çıktığında kullanacağınız araçları ve başa çıkma stratejilerini öğrenmenize yardımcı olabilir.

Genellikle anksiyeteyi tedavi etmek için kullanılan ilaçlar arasında antidepresanlar ve yatıştırıcılar bulunur. Beyin kimyasını dengelemek, anksiyete olaylarını önlemek ve bozukluğun en şiddetli semptomlarını önlemek için çalışırlar.

Anksiyete için hangi doğal ilaçlar kullanılır?

Yaşam tarzı değişiklikleri, her gün baş edebileceğiniz stres ve kaygının bir kısmını yeniden yaşamanın etkili bir yolu olabilir. Doğal “çarelerin” çoğu vücudunuza özen göstermekten, sağlıklı aktivitelere katılmaktan ve sağlıksız olanları ortadan kaldırmaktan oluşur.

Bunlar şunları içerir:

• yeterince uyumak
  • meditasyon
  • aktif kalmak ve egzersiz yapmak
  • sağlıklı bir diyet yemek
  • aktif kalmak ve egzersiz yapmak
  • alkolden kaçınmak